Основними частинами типової структури програми на С++ є такі:
- директиви препроцесорної обробки;
- опис зовнішніх змінних (вихідних даних і результатів) та функцій;
- функції програми;
- головна функція — програми main(), що має вигляд:
main()
{
опис змінних; виконавчі оператори;
}
У загальному випадку програма складається з декількох функцій, що не перетинаються (тобто «вкладення» однієї функдії в іншу неприпустиме). Перед функціями і між ними можуть бути присутні оголошення об’єктів даних і оператори препроцесорної обробки. Функції користувача, які викликаються у головній функції main(), слід обов’язково описати до їх никористання.
Коментарі необхідні для пояснень призначення тих чи інших частин програми і їх текст завжди ігнорується компілятором. Мова С++ використовує два різновиди коментарів:
- // текст — однорядковий коментар, який починається з двох символів «/» («коса риска») і закінчується символом переходу на новий рядок;
- /* текст */ — багаторядковий коментар, що розташовується між символами-дужками «/*» і «*/».
Директива препроцесора #include
При створенні програми враховують такі основні вимоги:
- усі використані константи, змінні, функції та нестандартні типи повинні бути оголошеними (описаними) до їхнього пер-шого використання, і ці оголошення можна розміщати в будь-якому місці програми;
- кожний оператор мови закінчується символом «;»;
- фігурні дужки («{» та «}») виділяють складений оператор і все, що подано між такими дужками, синтаксично сприймається як один оператор;
- вкладені блоки повинні мати відступ у 3-4 символи, при, цьому блоки одного рівня вкладеності слід вирівняти за вертикаллю.
Етапи створення програми:
Постановка завдання - складання точного і зрозумілого словесного опису того, як повинна працювати майбутня програма, що повинен робити користувач у процесі її роботи.
Розробка інтерфейсу (інтерфейс - спосіб спілкування) - створення екранної форми (вікна програми).
Складання алгоритму.
Програмування - створення програмного коду на мові програмування.
Налагодження програми - усунення помилок.
Тестування програми - перевірка правильності її роботи.
Створення документації, допомоги.